Szépen ülj, kérlek!

Íme egy gyakorlat ahhoz, hogy megtanuld, hogyan ülj egyenes háttal akár több órán keresztül is!

Mire hat? A gyakorlat segítségével megtapasztalhatod, hogyan kapcsolódik össze a lábizomzat a medence izmaival. A lábfejjel végzett miniatűr mozdulatok a két ülőgumót is megmozdítják, és így aktiválják a legbelső medencealapi szintet, a 'levator ani'-t. Hogyan csináld? Csússz a szék elejére és igazítsd a medencéd a két ülőgumóra. A lábfej csípőszélességben, lágy 'V'-tartásban. A térd pontosan a sarok fölött. A kéz, felfelé néző tenyérrel, kényelmesen a combra támaszkodik. Nyújtsd meg a fejtetőt felfelé, mintha minél jobban el akarnád távolítani a medencétől. Képzeld el, mintha két óriási kéz finoman megfogná két oldalról a bordakosarat és felfelé húzná.
Most finoman bökd a talajba egyszerre a nagylábujj alatti párnát (a nagylábujj alapízület alatti ponto) és a sarok közepét a talpon. 10x páros lábbal, majd 20x a bal és jobb lábbal felváltva.
Ha szép egyenesen ülsz, megtapasztalhatod, ahogy a sarokbökdösés hatására a két ülőgumó finoman megmozdul, és így aktiválódik a legbelső medencealapi izomréteg. Gyakorold naponta többször, hogy az izomkapcsolatok révén, így is tudd erősíteni a hátad!

Tags: