A MAGAS SARKÚ ÉS A NŐI LÁB

HÉTVÉGE ÉS MAGAS SARKÚ?...

Vagy akár hétköznap is? Csinos-csinos, ez igaz (nekem is van egy-két pár :), de azért nem árt tudni, hogy ha túl sokat hordod, mit tesz a lábaddal, testeddel…

 

A TESTTARTÁS
A test kimozdul középtengelyéből, előredől, a test súlypontja az előlábra kerül és folyamatos nyomás alá kerül, a harántboltozat lesüllyed, és fokozott terhelés alá kerül a gerinc ágyéki szakasza, ami derékfájdalomhoz vezethet.

A TÉRD
A magas sarkú cipő viselése miatti megemelt sarokpozíció hatására fokozott terhelés alá kerül a térd belső oldala. Egyes tanulmányok szerint akár 26%-kal is nagyobb terhelés kerül így a térdízületre, mint lapos sarkú viselése esetén.

A VÁDLI
A megemelt sarok miatt megrövidül a vádli izomzata. Ezért gyakran előfordul, hogy aki sokat jár magas sarkúban, amikor lapos sarkút vesz fel, azt mondja, nem is tud benne járni, mert megfájdul a lába… mert többek között a megrövidült lábizmok ilyenkor próbálnak megnyújtózni, de ez kellemetlen érzetekkel járhat és hamar elfárad, megfájdul a láb.

ACHILLES-ÍN
Minél magasabb a sarok, annál jobban megrövidülhet az Achilles-ín, és sarokfájdalmat okozhat a túlfeszülése.

A TALP ELÜLSŐ RÉSZNEK FÁJDALMA
A megemelt sarok miatt megváltozik a test súlypontja, és előredől. A tartós nyomás miatt a talp elülső részén lévő talppárnát alkotó zsírpárna elvékonyodik, és a lábközépcsontoknál lévő nyáktömlők begyulladhatnak. Ez igen csak tud fájni, pl. reggel kilépve az ágyból, vagy hosszas gyaloglás, álldogálás után.

BÜTYÖK, KALAPÁCSUJJ
A szűk orrú, és magas sarkú cipők egyik leggyakoribb következménye, a harántboltozat lesüllyedése. A bütyöknél a nagylábujj alapízülete elmozdul, a megrövidült inak a nagyujjat a kisujjak felé húzza és a csontok folyamatos dörzsölődése a cipő oldalához a csontsejtek burjánzását, plusz csontosodását okozhatnak.
A harántsüllyedést követően, az inak megrövidülése miatt a lábujjak visszahajlanak nem tudnak megfelelően kiegyenesedni.

ÉS AKKOR MI LEGYEN A MEGOLDÁS, NE HORDJUNK MAGAS SARKÚT?!
No, hát azért ismerjük el, csinos az a magas sarkú… :)
De ha úgy döntünk felvesszük, néhány dolgot vegyünk figyelembe:
- az ideális az lenne, ha csak alkalmanként, mondjuk max. heti 1-2 alkalommal, és max. 3-4 óra időtartamra vennénk fel,
- ha mégis több órán keresztül viseljük, érdemes cserecipőt magunkkal vinni és időnként abba bújni,
- amikor pedig nagyon elfáradt a lábad, végezz CANTIENICA®-Lábgyakorlatokat!

high heel effect